Daarmee zijn ze eigenlijk rijkelijk laat, want je kon natuurlijk al veel langer bij concurrerende tuners terecht met je C 63. Manhart weet er echter een mooie draai aan te geven: ze presenteren de auto als een uitzwaaimodel voor de C 63 met V8. De auto is daarom ook ‘Manhart CR700 Last Edition’ gedoopt.
Daarmee weet je ook gelijk hoeveel vermogen de Manhart C 63 heeft: 700 pk. Eigenlijk nog iets meer zelfs: 712 pk. Dat zijn er 202 meer dan in een standaard C 63 S. Het koppel is ook flink toegenomen, van 700 Nm naar 920 Nm. Om dit voor elkaar te krijgen hebben onder meer de turbo’s en de intercooler een upgrade gekregen.Zowel de nieuwe BMW M3 als de nieuwe Mercedes-AMG C 63 zijn controversiële auto’s. De reden is alleen heel anders: de M3 heeft een controversieel design, maar de aandrijflijn is juist traditioneel. Bij de C 63 is het precies andersom.
Zoals jullie ongetwijfeld hebben meegekregen is de C 63 tegenwoordig een loodzware hybride met een viercilinder. Dat zal zeker een afknapper zijn voor sommige mensen. Ook voor mensen die er daadwerkelijk één kunnen betalen. Zij zullen wellicht gaan shoppen voor een mooie gebruikte C 63 van de vorige generatie.